Kontroll a beszerzések felett a Power Platform segítségével

A kihívás
Megbízónk a belső szolgáltató részlege számára keresett megoldást a beszerzési folyamata támogatására. Korábban Excel alapon tartotta számon a beszerzéseit, nem volt jóváhagyási lépés a rendszerben, folyamat sem volt rákényszerítve a felhasználókra, az adatok rögzítése sem volt 100%-os. Így hiába voltak előre definiált beszerzési keretek, a management viszonylag hamar elvesztette a tényleges kontrollt a beszerzések felett.  Hiába voltak értékhatárok, amelyek felett elvileg a vezérigazgató vagy a board jóváhagyása kellett volna, az esetek 40-50%-ban ez az ellenőrző lépés kimaradt. A felhasználók és jóváhagyók az értesítések hiányára is sokat panaszkodtak.

Felhasznált megoldás
Power Platform alapokon (Power Apps és Power Automate) építettünk egy applikációt, amely a beszerzési igényeket több lépésben vitték végig a jóváhagyási folyamaton a draft státusztól a megvalósulásig. Minden lépésben e-mail értesítőt kap, akinek a következő lépésben dolga van az adott igénnyel, az igénylő pedig folyamatosan látja hol tart az ügye. Az értesítőben is, és az igénylést megnyitva a jóváhagyók azonnal látják az aktuális keret kihasználtságát, így valós, azonnali adatok alapján tudnak döntést hozni. A keretek gazdái időszakosan automatikus kapnak összesítő leveleket az általuk kezelt keretek állásáról. A felhasználói élményt számos kényelmi funkcióval tettük teljesebbé: ajánlatok csatolása közvetlenül e-mailekből; teljeskörű szöveges keresések; szerepkörökre szabott képernyők; igények másolása; értesítés teendőkről, nyitott ügyekről; tömeges igény rögzítés, exportok Excel fájlokba stb.

Fontos szempont volt még:

  • bárhonnan elérhető legyen a megoldás, amit a Power Platform alapból tud
  • az Azure AD kínálta biztonságot hozza
  • minél szervesebben használja a cég meglévő Office 365 környezetét és szolgáltatásait Exchange Online levélküldés az értesítésekhez

Végeredmény
Az applikáció segítségével a management visszakapta a tényleges kontrollt a beszerzések felett, nem csúszik át értékhatár feletti beszerzés jóváhagyás nélkül.

Ugyanakkor az igénylők élete is egyszerűsödött: pontos szabályok mentén dolgozhatnak; folyamatosan látják, hol tart az igényük, szükség esetén kit kell figyelmeztetni. Ha egy keret már nem rendelkezik elegendő forrással, akkor eleve nem engedi a rendszer rögzíteni az igényt, így nem kell felesleges körök futásával tölteni az időnket. A keretgazdák, cégvezető pedig megérzések helyett végre valós adatok alapján tudnak dönteni a jóváhagyásokról. Szükség esetén a keretek és limitek évközben változtathatók, ami azonnal érvényesül az alkalmazásban, így a keretgazdák és felhasználók is folyamatosan az aktuális szabályok szerint „játszanak”.

Felkeltettük az érdeklődését?

Kiváncsivá tettük?

NE MARADJon LE SEMMIRŐL SEM!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!





Várjon! NE MARADJON LE SEMMIRŐL SEM!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!